tiistai 1. heinäkuuta 2014

It's been a while

Det är "en tid" sedan jag uppdaterat bloggen. Ett o ett halv år egentligen. Var skall jag börja?

Jag tror det är onödigt att gå tillbaka till detaljer, men jag tänkte starta blogg på nytt. Orsaken är ju klar eller hur. Vad händer efter att man gift sig, jo man får barn! :) Och där är vi nu. Ännu tillsammans, ännu väldigt förälskade, och i väntans tider.

Jag tänkte skriva om mina känslor under graviditeten, men mest blir det säkert om inredning.

Många har frågar hur jag har mått. Jag har mått väldigt bra men lite trött har jag varit. I allafall i ett skede i början kändes det som jag var ett skal som gick omkring utan innehåll, så trött var jag. Men nu börjar jag ha energi igen att göra saker, vilket är skönt. En annan ska jag väntar på är att få inreda barnrummet. Denhär veckan har vi prata med Teemu om vilket rum vi skall ändra till barnrum; gästrummet eller "hundrummet"? Igår bestämde vi oss att det blir hundrummet, och nu är det två väckor till ultran då vi får veta barnets kön, och så kan vi spendera sommaren med att inreda! Kul säger jag!

Just nu så är jag på vecka 18 + 3.  Så välkommen att följa vår resa till att bli mamma & pappa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti